Actualitat

Els punts verds de Barcelona incorporen nous serveis de recollida de mòbils i d’ampolles de cava

12/01/2026

Aquesta iniciativa, implantada el passat mes de desembre, reforça la reutilització, la reducció de residus i l’economia circular.

En el cas dels telèfons mòbils, s’ha canviat la manera de recollir-los: abans es recollien juntament amb altres petits aparells elèctrics i electrònics, i ara es fa una recollida diferenciada en contenidors opacs i segellats per garantir circuits segurs i traçabilitat. Aquesta mesura permet millorar la gestió dels components i afavorir la reutilització de materials valuosos, com ara metalls i terres rares, que sovint acaben en abocadors.

Pel que fa a les ampolles de cava, es reprèn la recollida diferenciada perquè puguin ser recuperades i reutilitzades. Aquesta pràctica, que ja s’havia dut a terme anys enrere, permet que les ampolles retornin als cellers per ser netejades i reomplertes, i així evitar la generació de nous residus de vidre.

Els punts verds de Barcelona són gestionats integralment per SIRESA. Des d’aquesta gestió, garantim el servei i la logística, apropem la recollida selectiva a la ciutadania i impulsem la reutilització i el reciclatge de múltiples fraccions amb criteris de sostenibilitat i servei públic.

Porta el teu mòbil i les ampolles de cava al punt verd més proper i ajuda’ns a donar-los una nova vida!

Recollida mòbil de residus al carrer
  • Compartir:
Últimes novetats

22 de juny 2026

Es posa en marxa el nou punt verd de zona de Montjuïc

15 de juny 2026

Celebració dels 25 anys d’Escoles + Sostenible i entrega dels Premis Agenda 2030

12 de juny 2026

Barcelona Energia assoleix els 17.300 punts de subministrament i proveeix un 10 % més d’energia renovable