Actualitat

PROVA PILOT D’APLICACIÓ DE NANOTECNOLOGIA A LES INSTAL.LACIONS FOTOVOLTAIQUES

23/03/2018

La millora contínua en qualsevol tecnologia és un requisit per al seu desenvolupament i implantació a nivell comercial. La tecnologia fotovoltaica no n’és una excepció, i en aquesta línia TERSA engega una prova pilot amb un producte de nanotecnologia avançada.

 La prova pilot consisteix en l’aplicació d’un producte hidrofílic de base nanotecnològica al vidre frontal dels panells fotovoltaics. El producte aconsegueix superfícies autonetejables facilitant el manteniment i protegint les superfícies, amb un objectiu addicional de millora en el rendiment energètic a assolir.

 La prova es realitza a la instal·lació fotovoltaica de la biblioteca Mercè Rodoreda. La instal·lació consta d’una superfície de captació solar de 262 m2 amb una potència de camp fotovoltaic de 40 kWp. Per a la generació elèctrica s’utilitzen dos inversors de 20 kWn, fent una total de 40 kWn. El producte s’ha aplicat a la meitat de la superfície del camp fotovoltaic corresponent a un dels dos inversors, per poder realitzar un anàlisi comparatiu instantani de resultats.

Tasques de neteja i manteniment en una filera de panells solars fotovoltaics
  • Compartir:
Últimes novetats

18 de febrer 2026

Balanç de les accions d’RSC del 2025

11 de febrer 2026

L’increment del 20% en la generació d’energia renovable del Grup TERSA, a Expansión

10 de febrer 2026

Grup TERSA incrementa un 20% la generació d’energia renovable gràcies a la gestió de 312 instal·lacions fotovoltaiques