News

Barcelona Energia celebra la 5a Assemblea del Consell de Persones Usuàries

El passat 8 de juny es va celebrar la 5a Assemblea del Consell de Persones Usuàries de Barcelona Energia, en la qual es van presentar el resultats de la comercialitzadora pública, els millors registrats des del 2018.

Durant l’esdeveniment, les persones usuàries no només van tenir l’oportunitat de resoldre els seus dubtes i aportar propostes de millora, sinó que també van poder escoltar, de la mà del director de Barcelona Energia, Iu Gallart, els resultats obtinguts enguany amb total transparència.

Així doncs, Barcelona Energia va tancar el balanç anual del darrer exercici amb un augment de la xifra de negoci del 137 % i 12.269 punts de subministrament. D’ençà de la seva posada en marxa el mes de juliol del 2018, el creixement de persones usuàries acumulat de la companyia ha assolit el 209 %.

Pel que fa a l’evolució de la cartera de clients privats durant el darrer any, Barcelona Energia va aconseguir un augment del 20 %. En concret, les persones usuàries particulars van registrar un creixement del 13 %, mentre que les empreses van suposar un increment superior al 68 %. Segons aquestes dades, i per segon any consecutiu, els punts de subministrament privats representen més de la meitat de la cartera global de clients de Barcelona Energia (52 %), superant els punts públics, que actualment són el 48 % del total.

D’altra banda, durant l’assemblea, es va presentar el servei d’autoconsum claus en mà que inclou des de l’estudi i la visita tècnica, fins a la instal·lació i la posada en marxa de la instal·lació fotovoltaica. L’acte també va comptar amb una breu xerrada/taller impartida per un tècnic de Barcelona Energia per tal d’explicar i ajudar a entendre la factura de la llum.

Tot seguit, Iu Gallart va compartir els detalls de l’estat actual dels projectes aprovats durant l’assemblea de l’any passat. Com per exemple, la implementació d’un programa per millorar l’accessibilitat de la pàgina web de Barcelona Energia per a persones amb ceguesa o baixa visió, la finalització de la qual està prevista per al setembre, o el desenvolupament d’un nou entorn a l’àrea privada de les persones usuàries, que en facilitarà totes les gestions.

Finalment, els darrers minuts es van dedicar a respondre les preguntes plantejades pels assistents i a votar noves propostes que es duran a terme l’any vinent, com el desenvolupament d’una aplicació mòbil o l’assessorament i el suport a comunitats energètiques que siguin usuàries de la comercialitzadora per a la instal·lació de plaques fotovoltaiques.

En aquesta assemblea va destacar la participació activa de les persones assistents amb les seves propostes de millora, així com el seu compromís per impulsar un nou model energètic més sostenible.

  • Share:

Last news

22 March 2024

Grup TERSA s’incorpora a l’associació Innobaix

11 March 2024

SIRESA assumeix la gestió del punt d’informació d’un equipament únic: l'Hivernacle de la Ciutadella

28 February 2024

SIRESA assumeix la gestió de l’Aula Ambiental de Ciutat Vella

06 February 2024

Barcelona enceta un nou capítol de sostenibilitat amb la renovació del Compromís Ciutadà