News

Barcelona Energia assoleix els 16.000 punts de subministrament i presenta nous serveis per a l’estalvi i l’autoconsum

Els resultats i nous serveis del darrer any de Barcelona Energia es van compartir en el marc de la 7a Assemblea General del Consell de Persones Usuàries.

Aquesta Assemblea va tenir lloc el 5 de juny passat a Barcelona i va permetre a qualsevol persona usuària formar part activa de la gestió de l’empresa pública, fer propostes de millora i debatre sobre el funcionament del sistema i les polítiques energètiques actuals.

En el marc d’aquest acte, es van presentar els resultats de l’últim exercici de Barcelona Energia. Amb 16.139 punts de subministrament, la companyia consolida un model en creixement que ja dona servei tant a ajuntaments metropolitans com a milers de llars i empreses. L’increment ha estat del 22,58 % respecte al període anterior.

«Aquestes dades al sector privat confirmen que la ciutadania i les empreses aposten cada vegada més per una energia renovable, assequible i amb valors», afirma Iu Gallart, director de Barcelona Energia. «Una tendència que, juntament amb la incorporació d’ajuntaments, demostra que un model energètic públic, eficient i participatiu no només és viable, sinó que és necessari».

En efecte, el creixement de Barcelona Energia no s’entén sense l’adhesió creixent dels consistoris de l’àrea metropolitana, fet que reforça la dimensió col·lectiva del projecte. En aquest sentit, l’empresa distribueix energia a l’Ajuntament de Barcelona i a 12 consistoris metropolitans més: Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Gramenet, Sant Feliu de Llobregat, Castellbisbal, el Papiol, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Barberà del Vallès, Pallejà, Torrelles de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló.

En aquests darrers dotze mesos, Barcelona Energia ha subministrat 313 GWh d’electricitat i ha evitat l’emissió de més de 35.000 tones de CO₂ a l’atmosfera. Des de l’inici de seva activitat, ha subministrat més de 1.500 GWh d’energia renovable i ha contribuït a reduir prop de 220.000 tones de CO₂ emeses a l’atmosfera.

Nous serveis per impulsar l’estalvi i l’autoconsum

La consolidació d’aquest model permet a Barcelona Energia reinvertir en nous serveis, innovació tecnològica i tarifes més justes per a les persones usuàries. En aquest sentit, Barcelona Energia ha reforçat el compromís amb la digitalització i la millora contínua, amb novetats destacades per al període 2024-2025 com el llançament de l’aplicació mòbil de l’Àrea Usuari, el Recomanador energètic intel·ligent, la renovació del portal web i l’activació d’un nou CRM per personalitzar l’atenció i optimitzar la gestió.

A més, des de fa un any, l’empresa impulsa projectes com l’aerotèrmia, la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics o la promoció de l’autoconsum fotovoltaic amb bateries virtuals. Aquesta última tecnologia permet maximitzar l’ús de l’energia solar generada amb autoconsum, emmagatzemar digitalment els excedents i compensar-los en la factura.

  • Share:

Last news

30 June 2025

La Xarxa Barcelona + Sostenible tanca el curs amb nota

02 June 2025

Nova campanya de reducció de soroll de l’oci nocturn a Barcelona

16 May 2025

Grup TERSA i Innobaix impulsen la sostenibilitat en una jornada adreçada a empreses del territori

12 May 2025

Grup TERSA signa el primer manifest a favor de la valorització energètica a Espanya a l’AEVERSU Summit