PROVA PILOT D’APLICACIÓ DE NANOTECNOLOGIA A LES INSTAL.LACIONS FOTOVOLTAIQUES
La millora contínua en qualsevol tecnologia és un requisit per al seu desenvolupament i implantació a nivell comercial. La tecnologia fotovoltaica no n’és una excepció, i en aquesta línia TERSA engega una prova pilot amb un producte de nanotecnologia avançada.
La prova pilot consisteix en l’aplicació d’un producte hidrofílic de base nanotecnològica al vidre frontal dels panells fotovoltaics. El producte aconsegueix superfícies autonetejables facilitant el manteniment i protegint les superfícies, amb un objectiu addicional de millora en el rendiment energètic a assolir.
La prova es realitza a la instal·lació fotovoltaica de la biblioteca Mercè Rodoreda. La instal·lació consta d’una superfície de captació solar de 262 m2 amb una potència de camp fotovoltaic de 40 kWp. Per a la generació elèctrica s’utilitzen dos inversors de 20 kWn, fent una total de 40 kWn. El producte s’ha aplicat a la meitat de la superfície del camp fotovoltaic corresponent a un dels dos inversors, per poder realitzar un anàlisi comparatiu instantani de resultats.
28 January 2026
La Planta de Valorització Energètica de TERSA rep més de 140 professionals internacionals el 2025, consolidant-se com una instal·lació referent del sector
22 January 2026
SIRESA impulsa un nou servei de formació i assessorament en compostatge