Actualitat

TERSA finalitza l'aturada de manteniment de la Planta de Valorització Energètica

04/08/2020

TERSA finalitza l'aturada de manteniment de la Planta de Valorització Energètica (PVE), situada a Sant Adrià de Besòs.

L’actuació, l’objectiu de la qual és assegurar el bon funcionament de les instal·lacions i introduir noves tecnologies que millorin la seva efectivitat i eficiència, es donarà per acabada de forma total a principis d’agost amb l’arrencada final de totes les línies de combustió que s’ha fet de forma progressiva.

L'aturada tècnica i programada de la PVE, que habitualment TERSA realitza de forma anual, ha permès executar treballs de caràcter preventiu i correctiu que només poden efectuar-se quan la planta no està en funcionament. Aquesta aturada estava prevista inicialment per al mes de març, però el calendari d’actuació s’ha vist condicionat per les mesures de contenció de la Covid-19. 

Durant l'aturada, s’ha revisat i reparat el material refractari i els tubs de caldera, s’ha verificat el sistema de vàlvules i de combustió, s’han analitzat els cremadors, bufadors i les instal·lacions de rentat de gasos, entre altres actuacions.

L'aturada de manteniment, que ha suposat una inversió aproximada de 3 milions d’euros, s’ha dut a terme sota totes les mesures de seguretat i prevenció establertes per les autoritats.

D’aquesta forma, el Grup TERSA segueix amb el seu compromís de millora continua, revisant tots els seus processos i optimitzant-los amb la implantació de les últimes tecnologies.

Vista aèria d'una grua telescòpica groga operant al pati intern d'una planta industrial de Tersa
  • Compartir:
Últimes novetats

03 de febrer 2026

Campanya solidària de recollida de joguines i roba al Grup TERSA

28 de gener 2026

La Planta de Valorització Energètica de TERSA rep més de 140 professionals internacionals el 2025, consolidant-se com una instal·lació referent del sector

22 de gener 2026

SIRESA impulsa un nou servei de formació i assessorament en compostatge