Actualitat

TERSA comença a gestionar residus hospitalaris

27/04/2020

TERSA ha rebut per part de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) l’autorització per tractar residus hospitalaris en el context actual de la Covid-19.

Així doncs, a partir d’aquesta setmana, la Planta de Valorització Energètica (PVE) de Sant Adrià de Besòs ha començat a rebre residus hospitalaris provinents de l’Hospital de Sant Pau, l’Hospital de la Vall d’Hebron i l’Hospital de Terrassa, entre d’altres. La PVE, a més a més, continua amb el seu servei habitual de tractament de residus municipals.

L’ARC ha pres aquesta mesura de forma temporal per garantir una correcta i segura gestió dels residus sanitaris que, des de l’inici de la pandèmia, ha augmentat en un 350% a Catalunya. Segons Alessandro Leotta, director de la PVE, “el tractament tèrmic a 1.000 graus de temperatura al què es veuen sotmesos els residus resulta determinant per garantir l’eliminació de qualsevol traça del virus, contribuint a preservar la salut pública i aportant tranquil·litat a la ciutadania”.

En aquest sentit, la Planta de Valorització Energètica ha garantit la continuïtat de la seva activitat adoptant les mesures preventives i de protecció necessàries per vetllar per la seguretat i la salut de la seva plantilla. Tal com també ha apuntat el director de la PVE “el sector de la gestió i tractament de residus ha mantingut, com en la resta dels serveis essencials, el seu compromís amb la gestió de serveis i amb la ciutadania”.

  • Compartir:
Últimes novetats

01 de desembre 2025

Sant Adrià de Besòs i Montgat s'incorporen a l'accionariat del Grup TERSA per accedir a la seva oferta de serveis energètics i al subministrament de Barcelona Energia

28 de novembre 2025

Celebrem la Setmana Europea de la Prevenció de Residus

24 de novembre 2025

Barcelona Energia aconsegueix un estalvi del 40% en les emissions de l’enllumenat de Nadal